La Lectura Fàcil permet la comprensió de llibres, textos, webs, etc. a persones amb dificultats lectores (immigrants, persones amb discapacitat, gent gran, persones amb una escolarització deficient, etc.).
Perquè tothom té dret a accedir a la informació, a la literatura i a la cultura.

jueves, 30 de junio de 2011

Els lectors opinen sobre el llibre “De Chamartín a Collbató”

Encetem una nova secció al bloc en la que volem comptar amb la col·laboració dels lectors. Volem conèixer la vostra opinió sobre els llibres de Lectura Fàcil.

Comencem amb un recull d’opinions de diferents persones (adults, nens, gent gran...) després de llegir el llibre “De Chamartín a Collbató. La Guerra Civil viscuda per un nen” (La Mar de Fàcil) escrit per M. Àngels Sellés.

I vosaltres, l’heu llegit? Què n’opineu?
Envieu-nos la vostra opinió sobre aquest i altres llibres LF i en farem difusió.



Nen de 10 anys
M'ha agradat molt el llibre i penso que t'ha quedat molt bé. Ha sigut fàcil de llegir, perquè les paraules s'entenien bé. Quan una paraula no s'entenia la podies consultar a baix. Les frases són curtes, però jo les prefereixo llargues perquè em sonen millor.
El llibre és interessant per la història que explica.
El que m'ha emocionat és quan estrenaven el cotxe i la gent pensava que eren feixistes i els hi tirava pedres, sense saber si ho eren o no. I l'escena que estaven amagats a Collbató i sentien els soldats"

Comentari de la mare del nen
Li he preguntat si tenia més ganes de llegir llibres de la Guerra Civil i em diu que si, però que li fan pena. Mentre llegia el llibre es va emocionar més d'una vegada. Per a ell també ha sigut una bona oportunitat posar per escrit les seves impressions, i no quedar-se amb un simple: m'ha agradat molt.  


Informàtic. 36 anys, casat i amb dos fills

Jo no he estat mai gaire lector. Vaig anar a la presentació per un cert compromís de feina amb l’escriptora i hi vaig descobrir la LF.  Li he explicat a la meva dona que treballa amb discapacitats psíquics adults.
És curiós que amb dues hores que he triat en llegir el llibre (això es fantàstic!) he après molt sobre la Guerra Civil espanyola. Vaig estudiar-la a l’escola, però ara sé coses de veritat! Es curiós que un llibre fàcil expliqui tantes coses.


Advocada. 56 anys
Ha estat fantàstic llegir en Lectura Fàcil. Ha estat, de veritat, una gran experiència. I vols creure que ara m’estimo més a la gent de Collbató i al protagonista de la història!


Fisioterapeuta. de 25 anys
M’ha agradat molt la història, i la Lectura Fàcil ha fet que sense adonar-me’n ara sàpiga moltes coses de la Guerra Civil. He après coses de la guerra que no sabia.
Amb la història del protagonista, vas seguint una lliçó d’història....i t’agrada!


Mercè Nualart.
Hola Mª Àngels,
Vaig llegir el llibre l'endemà de la presentació.
Tens clar el què vols explicar i realment ho fas d'una manera molt entenedora.
Mantens la història aconseguint enganxar al lector.
Felicitats!  te n’has sortit molt bé.
                

Inés Baró Valle, Restauradora principal del Museo de La Habana, Cuba
El libro me gusta desde la portada y su encuadernación hasta el final.  Y no es difícil leerlo. Cuando recogí el libro y regresé a mi casa me puse a verlo, sin intención de  empezar a leer. Pero me “embullé” y a pesar de tener que leer lentamente para poder entenderlo, llegué  hasta la página 27. Es muy interesante y la historia está muy bien llevada.


Missatge d’una mare d’un alumne de la USEE Joan Maragall
Bon dia Àngels
Aquesta nit he acabat de llegir el teu llibre. És molt emocionat preciós,  m’ha agradat molt. El llibre es molt amè. En dos dies el vaig llegir i em va emocionar. M’ha agradat tant que aquet estiu li faré llegir al meu fill. Espero que li agradi com a mi o més.  Felicitats


Gemma Tribó. Missatge enviat a la directora de l’editorial La Mar de Fàcil
Núria,
Em vaig llegir “De Chamartín a Collbató” sense donar-me'n compte. Felicita de part meva a l'autora, és un llibre tendre i poètic. M'han agafat ganes de fer un llibre de Lectura Fàcil.

No hay comentarios:

Publicar un comentario