La Lectura Fàcil permet la comprensió de llibres, textos, webs, etc. a persones amb dificultats lectores (immigrants, persones amb discapacitat, gent gran, persones amb una escolarització deficient, etc.).
Perquè tothom té dret a accedir a la informació, a la literatura i a la cultura.

martes, 16 de noviembre de 2010

Més de 150 persones a la Jornada “Fomentem la lectura amb LF”

Ja hem celebrat la Jornada "Fomentem la lectura amb Lectura Fàcil". I amb molt d'èxit! Hi van assistir més de 150 persones, entre gent del món bibliotecari i educatiu, i algunes entitats. La Jornada la va organitzar el grup de treball de Lectura Fàcil del Col·legi de Bibliotecaris-Documentalistes en col·laboració amb l’Associació Lectura Fàcil, el Consorci de Biblioteques de Barcelona i el Servei de Biblioteques de la Diputació de Barcelona. Gràcies a tots els ponents i a totes les persones que hi van assistir.
La jornada va servir per compartir experiències sobre l’ús dels materials de Lectura Fàcil en diferents àmbits: escola, biblioteca i centre penitenciari, i per a diferents públics: gent gran, persones amb discapacitat intel·lectual, alumnes nouvinguts, alumnes amb trastorns d’aprenentatge, població immigrada, etc.
S’hi van presentar 7 experiències diferents:
1.   Protocol per crear un club de Lectura Fàcil. Imma Casals, directora de la biblioteca Can Casacuberta de Badalona, va destacar el recolzament que les biblioteques públiques donen a totes les entitats que volen crear un Club LF.
2.   Binding Project: Entrenament per a superar les dificultats lectores.  Montse Garcia, directora de l’Associació Avesedari, va presentar el projecte Binding, una eina per detectar dificultats lectores en alumnes, a partir de la velocitat lectora. El projecte pren la velocitat lectora com a indicador. En aquest sentit, la Lectura Fàcil ajuda aquests nens a augmentar la velocitat i a comprendre millor el que llegeixen.
3.   Club de lectura Fàcil a la presó. Montse Flores, professora d’institut d’ensenyament secundari i autora de llibre LF “L’aigua del Rif”, va presentar la seva experiència com a dinamitzadora del club LF de la presó Model i la bona acollida de la iniciativa entre els presos amb pocs hàbits lectors.
4.   El projecte de treball sobre La fletxa negra. Tessa Julià, professora de suport de la USEE de l’INS de Terrassa, va explicar l’experiència educativa amb el llibre adaptat a Lectura Fàcil per Jaume Serra, “La Fletxa negra”.  Motivats per la lectura del llibre, els alumnes van preparar una pel·lícula.
5.   Algunes reflexions a l'entorn de la dinamització lectora de grups d'immigrants. Rocío Ávila, conductora del club LF de la Biblioteca Mestre Martí Tauler de Rubí, va destacar el paper dels llibres LF i del club com a porta cap a la lectura de llibres no adaptats.
6.   Llegir, esforç i integració. La Biblioteca de Viladecans va presentar el seu club de LF amb persones amb discapacitat intel·lectual. Miguel Cano, pedagog i conductor del club, va destacar la força integradora de l'activitat en la qual hi participen alumnes del Centre Ocupacional Caviga.
7.   La lectura fàcil com a eina d'envelliment actiu. La Biblioteca Bisbe  Morgades i l’Hospital de Dia de Manlleu realitzen un Taller LF amb gent gran. Núria Silvestre, directora de la biblioteca, va destacar la necessitat de llibre LF entre aquest col·lectiu, com a eina per fomentar la memòria i ajudar a mantenir la capacitat cognitiva .  

Anna Pérez, col·laboradora de l’ALF,  va presentar el Pla Pilot de foment de la Lectura Fàcil, un pla de promoció de la LF a tot el territori català, amb el suport de la Subdirecció General de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya. Les poblacions de Tortosa, les borges Blanques, Palamós i Ripollet van acollir el Pla durant el període 2009-2010.

La jornada va concloure amb la projecció dels vídeos que l’Associació Lectura Fàcil ha fet sobre algunes de les experiència de Clubs LF.

No hay comentarios:

Publicar un comentario